Tuesday, 17 December 2013

Isu Salji Turun Tanda Nak Kiamat

Assalamualaikum w.b.t,


  • MOHON BACA SAMPAI HABIS DAN SILALAH TERASA. PLEASE LAH TERASA.
                               
                                                             ~sumber~

   Tolonglah jangan cepat sangat percaya dengan penyebaran benda-benda karut yang tiada sandaran dalil. Sekarang tengah tersebar pasal salji kat Mesir, pastu ada seseorang yang bebal quote hadis dari Abu Hurairah, Nabi saw bersabda apabila hari hampir kiamat, tanah Arab akan subur dan dialiri sungai.

Hadis tu ada, sahih, tapi yang pi kaitkan dengan kejadian salji kat Mesir tu buat apa? Alasan si bebal tu, nanti salji cair, jadilah ia sungai, dan tanah Mesir jadi subur. Itulah tanda kiamat. aaaaaaa...!! Hang bodo ka? Sungai Nil kat Mesir tu dah berjuta-juta tahun kat situ diamnya, Mesir tu tak subur ka? tak blaja geografi ka?

Paling bodoh lagi, di akhir mesej tu, tertulis "Nabi berkata barangsiapa menyebarkan perkara ini, akan ditetapkan syurga bagi dirinya". Cantik, ko sebenarnya dah siapkan tempat ko di neraka, sebab dah berdusta atas nama Nabi. Amacam? Terasa buduh tak? Sila terasa. Memang bagi ayat pedas sebab nak bagi terasa pun.

Tambahan: Mesir tu dikaji oleh saintis bahawa ia pernah bersalji 112 tahun lepas dan 225 tahun lepas, jadi lebih kurang 100 tahun sekali, Mesir akan bersalji. Kalau nak kaitkan salji di Mesir dengan kiamat, dah lama dah kiamat, dan dah banyak kali dah kiamat. Camtu ka? Amacam, makin terasa buduh tak?

Masa depan, apa yang akan berlaku di hari akan datang, SEMUANYA termasuk dalam perkara ghaib yang HANYA ALLAH SAHAJA MENGETAHUI. Kita nak cerita pasal masa akhir zaman ni, hanya kena berpandukan hadis-hadis Nabi dan Al-Quran sahaja. Hadis Nabi tu plak kenalah ikut huraian yang ditafsirkan oleh ulama. Bukan ikut kepala hotak hang sendiri.

Yang kepala otak dia berpikiran "Mesir salji, nanti salji cair jadi sungai, eh, nampak macam "kena" dengan hadis ni lah, buat status ah, pastu aku tulis Nabi kata wajib sebarkan kat ending". Anda lah Tersangat Bodoh. SEKIAN.

Kepada yang terasa dan rasa saya kurang ajar, mohon cari gambar BABI dan bezakan BABI dgn anda mana lebih mulia. mestilah BABI JAUH LEBIH MULIA DARIPADA ANDA KERANA BABI TAK PERNAH BERDUSTA ATAS NAMA RASULULLAH. terasa ke ? ya , memang nk suruh terasa. biar reti base.

Ustaz Azhar Idrus ulas pasal salji di Mesir ni: "Salji di Mesir bukan tanda kiamat, sebab tak ada hadis-hadis yang boleh dikaitkan dengan salji sebagai tanda kiamat, melainkan hadis nabi berkata kamu ikutlah dia (Imam Mahdi/kumpulan panji hitam) walaupun terpaksa merangkak atas salji. Salji di Mesir adalah satu rahmat."


NOTA PURPLE: DI COPY 100% DARIPADA SINI. Maaf atas penggunaan bahasa yang kurang sesuai tetapi berbalik kepada penulisnya, dia bukan sengaja nak mengutuk tetapi nak bagi korang terasa. Terasa? Say Alhamdulillah kerana masih ada iman di dada. :) 


                                                                                       

2 comments:

  1. terbaik !
    menyampah betul dengan orang zaman sekarang . semua benda konon nak dikaitkan dengan hadis . then yang lain pun percaya mentah2 . macam takde otak je . macam2 =='

    ReplyDelete
  2. Betul, itulah akhir zaman. Mudah terpedaya dan mudah diperdaya.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen ;)